Hvordan ville jeres forretning se ud, hvis I startede op i morgen?

Et spørgsmål der bør åbne for lidt refleksion hos mange direktioner. For ville vores virksomhed se ud som i dag, hvis vi var nystartet på vores marked? Hvor gode er vi til at udfordre vores overbevisninger, og hvor gode er vi reelt til at lytte til vores kunders behov og motiver? Jeg oplever stadig, at mange beslutninger tages i et ’indefra og ud’ perspektiv – altså ud fra formodninger og interne agendaer. At være kundeorienteret er ikke kun et buzz-ord. Det er en adfærd, der skal gennemsyre kulturen fra C-niveau og helt ned til bogholderiet.

Insights, kommunikation og branding har været mit mantra i de 18 år Bosebjerg Insight har eksisteret. Alle taler om de nye digitale muligheder vi har i dag, hvilket afgjort er vigtigt. Men rejsen starter ikke i teknologien, men i kundernes behov, relationer og adfærd. De kunder, vi tog temperaturen på for 5 år siden, siger med garanti noget andet i dag. Det er et veldefineret HVAD, HVORDAN og HVORFOR der sikrer fokus og retning. Og der er mange virksomheder, der må ud og genopfinde sig selv i en verden, hvor kunder bliver mere og mere selvhjulpne.

Klik ind lidt rundt på sitet hvis du savner inspiration til næste ledermøde. Jeg har for nylig lavet en version 2.0 af mit brandingforedrag, som jeg har døbt ’Hvem ville savne jer, hvis I ikke eksisterede i morgen?’

Comments are closed.