FIND GLÆDEN VED FORANDRING

Find glæden ved forandring

Hvis frygten for at fejle overgår modet til at lykkes…

Lidt karikeret kan man sige, at vi har to typer kolleger. Dem der ser glasset halvtomt, og dem der ser glasset halvfuldt. Begge typer er vigtige for at opretholde balancen i en sund virksomhedskultur, men i en verden, der er i konstant forandring, er ord som omstillingsparathed, fleksibilitet, proaktivitet blevet kernekompetencer for at klare sig i konkurrencen. Og konkurrence eksisterer, uanset om man er i en privat eller offentlig sektor.

’Mening’ er i min verden et nøgleord i alle succesfulde forandringsprocesser. Det er langt fra alle nye tiltag, organisationsændringer, m.v. der giver god mening. Er en forandring ikke forankret i et ’hvorfor’, lykkes den sjældent – og heldigvis for det! Dette foredrag handler ¼ om ’forandringer’ og ¾ om ’glæde’. Det er, når vi få det bedste frem i hinanden, at tingene går op i en højere enhed. Det handler om at tage ansvar for sig selv, parkere egoet og tjekke ind med den rette energi.

0-fejlskulturer, silo-tænkning, mig-først og kontrol er alle symptomer på energier, der udspringer af ’frygt’ og som er ødelæggende for konkurrenceevnen – og dermed virksomhedens fremtidige overlevelse. Individet må aldrig blive vigtigere end holdet. Det er det filter, vi ser verden gennem, der styrer vores overbevisninger. Jeg tror på, at der er sammenhæng mellem energier og resultater. Forandringer, der mødes med glæde, lykkes stort set altid.

Varighed: ½ til 1½ time med små 1:1 øvelser og ’best practice’ eksempler

Målgruppe: Medarbejdere, netværk, kick off show og til andre der trænger til inspiration

Rekvisitter: Projektor og en flipover

Titel: Find glæden ved forandringer

For bookning af foredrag, ring eller skriv til Steen Bosebjerg:

Telefon 2221 4230 - Email: sb@bosebjerg.dk

"Inspirerende, reflekterende og lige i øjet. Steens indføring i trivsel, ledelse og branding er i høj grad vigtig at høre for topledere, ledere og medarbejdere, der ønsker at se virksomhedens brand ”tatoveret” henover medarbejdernes ’mind set’ – hvis de en dag skulle få huen revet af!"

Jørgen Lund Hansen,
Teamchef, Naviair

3 FOREDRAG MED KANT

VAREMÆRKET
DIG!

Om gennemslagskraft og personlig branding

Alle mennesker er brands – uanset om vi vil være det eller ej. Vi kalder det i daglig tale personligheder, men principperne omkring branding af virksomheder og produkter, kan føres direkte over på mennesker. Branding handler netop om de signaler, vi udsender til vores omgivelser.

BRANDING SOM LEDELSESFILOSOFI

Om betydningen af et stærkt brand

Uanset om man arbejder strategisk med branding eller ej, har virksomheden, fra den dag den bliver navngivet et brand, og er således underkastet de spilleregler, der ligger i branding. Branding handler om identitet og vil man arbejde strategisk med branding, handler det om at opstille nogle rammer for sit brands adfærd...

NÅR TAL ERSTATTER
DEN SUNDE FORNUFT

Om regneark-kultur, mål, tro og motivation

Vækstmål og andre økonomiske nøgletal har i mange år været omdrejningspunktet for moderne virksomhedsledelse. I dag bliver mange virksomheder styret efter en tidshorisont på et kvartalsregnskab med den konsekvens, at virksomhederne ikke alene befinder sig i en økonomisk krise, men også en identitetskrise.