Branding – religion, skældsord eller ledelsesfilosofi?


MaalStyrer

Branding handler ikke om at ’finde ud af’, men om at ’finde ind til’

Branding er et ord mange har svært ved at forholde sig til – og med god grund. På lige fod med andre Buzz-ord er begrebet blevet brugt og misbrugt af alt for mange de seneste år. Branding er i Steen Bosebjergs version en filosofi, hvorfra man leder sin virksomhed?Uanset om man arbejder strategisk med branding eller ej, har virksomheden, fra den dag den bliver navngivet et brand, og er således underkastet de spilleregler, der ligger i branding. Så kan man vælge at lade sit brand udvikle sig tilfældigt, eller man kan begynde at arbejde strategisk med branding, og opstille nogle rammer for sit brands adfærd.
Dette foredrag om branding er fyldt med en række praktiske eksempler, og når vi er under 25 tilhørere, er der løbende dialog (ved flere er det lidt sværere). Man kan også bygge en halvdags workshop på foredraget, hvori der ligger en række gruppeøvelser.

Varighed: 1 til 1½ time med løbende debat

Målgruppe: Ledelse, netværk, kick off show og til andre der trænger til inspiration

Rekvisitter: Projektor og en flipover

Titel: Religion, skældsord eller ledelsesfilosofi? Et foredrag om branding.

For bookning af foredrag, ring eller skriv til Steen Bosebjerg:
Telefon 2221 4230 - Email: sb@bosebjerg.dk

”Man kan helt klart høre, at Steen er på hjemmebane. Der er virkelig noget at reflektere over. Samtidig er Steen provokerende og underholdningsværdien er i top med mange gode internationale eksempler på branding i verdensklasse. Afgjort et af de bedste indlæg, jeg har hørt de seneste år”

Mikael Baumbach,
Siemens Communications

EKSEMPLER PÅ FOREDRAG

VAREMÆRKET
DIG!

Om gennemslagskraft og personlig branding

Alle mennesker er brands – uanset om vi vil være det eller ej. Vi kalder det i daglig tale personligheder, men principperne omkring branding af virksomheder og produkter, kan føres direkte over på mennesker. Branding handler netop om de signaler, vi udsender til vores omgivelser.

BRANDING SOM LEDELSESFILOSOFI

Om betydningen af et stærkt brand

Uanset om man arbejder strategisk med branding eller ej, har virksomheden, fra den dag den bliver navngivet et brand, og er således underkastet de spilleregler, der ligger i branding. Branding handler om identitet og vil man arbejde strategisk med branding, handler det om at opstille nogle rammer for sit brands adfærd...

NÅR TAL ERSTATTER
DEN SUNDE FORNUFT

Om regneark-kultur, mål, tro og motivation

Vækstmål og andre økonomiske nøgletal har i mange år været omdrejningspunktet for moderne virksomhedsledelse. I dag bliver mange virksomheder styret efter en tidshorisont på et kvartalsregnskab med den konsekvens, at virksomhederne ikke alene befinder sig i en økonomisk krise, men også en identitetskrise.