Blog

Hvordan skal min nye bog slutte?

Har du tid og lyst, så er input til mit afsluttende kapitel meget velkomne. Skriv dine kommetarer på bloggen. Bogtitel: HVEM HAR STJÅLET MIN ENERGI? Bagsidetekst: NÅR FRYGTEN FOR AT FEJLE, BLIVER STØRRE END MODET TIL AT LYKKES… Det er blevet efterår og de to mus Magnus og Vitus er trukket i arbejdstøjet. Skovbunden skal høstes for det forråd, der Continue Reading
0 comments

It’s all about people

Al forretning handler dybest set om relationer. Derfor er stort set alle brancher i en ’people to people business’. Værdien af en ledelse, der spreder god energi, er åbensindet og formår at få det bedste frem i deres kolleger er altafgørende, når målsætninger skal nås. Vindermentalitet er en vigtig ingrediens, men det er, når cheferne formår at ’parkere egoet’, at Continue Reading
0 comments

Hvordan ville jeres forretning se ud, hvis I startede op i morgen?

Et spørgsmål der bør åbne for lidt refleksion hos mange direktioner. For ville vores virksomhed se ud som i dag, hvis vi var nystartet på vores marked? Hvor gode er vi til at udfordre vores overbevisninger, og hvor gode er vi reelt til at lytte til vores kunders behov og motiver? Jeg oplever stadig, at mange beslutninger tages i et Continue Reading
0 comments

Back to Basic

For et par uger siden havde jeg en snak med en tidligere kollega, hvor vi bl.a. talte om udfordringerne med at navigere i det omkostningsparadigme, mange virksomheder bliver drevet under for tiden. Hvad der er sparret, er tjent, er et mantra, jeg tror, de fleste kan erklære sig enig i. Det store spørgsmål er blot, hvor meget ’rigere’ virksomhederne er Continue Reading
0 comments

6 ‘pip’ i en verden hvor alt kommunikerer

pip ”I en verden præget af profilgrød er indpakningen den egentlige konkurrenceparameter. Og så handler det mere om 'musik' end regneark” pip ”Mange virksomheder ledes af økonomifolk med en tidshorisont på et regnskabsår. Uden en kommunikationsstrategisk platform med benchmarks får du aldrig retfærdiggjort marketing som investering” pip ”Dit brand vurderes løbende på sin adfærd – fuldstændig analog med, at du Continue Reading
0 comments

Big data, real time marketing, content marketing – nye begreber der rummer nye muligheder

I disse år bliver der brugt, og i visse tilfælde spildt, rigtig mange ressourcer på de nye discipliner, der udspringer af de digitale platforme. Som ved alt andet, er det i et velbegrundet HVORFOR, der afgør, hvordan man bør investere sine ressourcer. Denne øvelse begrænses alt for mange steder til argumentationen om, at er vi ikke med på den nye Continue Reading
0 comments